Hercules fietsen

VANDAAG

130 JAAR HERCULES

Het merk is al 130 jaar een vast onderdeel van de fietsenmarkt. Deze 130 jaar ervaring zie je ook terug in onze nieuwe "NOS" modelserie. Met onze NOS e-bikes gaan we in 2016 de e-mountainbikemarkt betreden. Wij vertrouwen op aandrijvingen "Made in Germany". Met Bosch en Brose zijn twee van de beste Duitse motorfabrikanten aan boord.

 

Een andere krachtpatser van kwaliteit, design en degelijkheid zijn de vouwfietsen van Hercules, denk hierbij aan de “Futura Compact”, “Futura Fold” en de “Rob Fold”. Vouwfietsen die je doen vergeten dat je op een vouwfiets zit in plaats van een gewone fiets. De e-bike vouwfietsen zijn uitgerust met een Bosch motor en hebben 50 Nm of 65 Nm motoren.

2015

30 JAAR HERCULES E-BIKES

Hercules maakt al 30 jaar deel uit van de e-bike-markt, maar onze passie voor de e-bike is onveranderd gebleven. Onze passie en liefde voor e-bikes wordt uitgebreid met twee wereldprimeurs.

Dit jaar kunnen we de nieuwe Shimano STEPS met Di2 en SR Suntour HESC-aandrijving introduceren. Onze innovaties worden voortgezet met het nieuwe Hercules Futura-designframe. Dit combineert sportiviteit en elegantie in een e-bike.

2012

SPORT PRO - DE TOEKOMST

De vooruitzichten voor 2012 laten zien dat elektrische fietsen ook erg sportief kunnen zijn. De nieuwste ontwikkelingen, zoals de rechte, doosvormige Li-ion accu in de onderbuis van Accell, maken zo'n model überhaupt mogelijk. Puur rijplezier!

2011

HERCULES 125 JAAR

Tegenwoordig is Hercules een van de bekendste en meest populaire fietsmerken op de Duitse markt. Hercules-fietsen zijn gemaakt voor de behoeften van moderne, mobiele mensen. Want ook al worden we binnenkort 125 jaar, we zijn net zo jong en actief gebleven als degenen die op een Hercules rijden.

1990

MET ONTWIKKELINGEN TOT SUCCES

De Hercules Electra was het eerste voertuig dat in Duitsland als snorfiets werd goedgekeurd. Gebouwd in tien jaar met kleine variaties en ongeveer 19.000 keer verkocht. Het was erg populair - veel van deze voertuigen zijn nog steeds op de weg!

1985

GEEN WONDER MAAR WERK

Een echte wereldprimeur met een revolutionair design. Dit model had al een accu geïntegreerd in de bagagedrager en een naafmotor met schijfrem, al was dit toen nog niet uitgevonden op fietsen. Er werden 20 prototypes gebouwd voor testen en marktanalyse, aangezien er in de jaren 80 geen wettelijke basis was voor de verkoop van een elektrische fiets.

1973

DE GERUISLOZE VOORUITGANG

In die tijd baarden motorfietsen de Duitse industrie zorgen - de Japanners deden de race, vooral vanwege de loonkostenvoordelen en hun eigen grote thuismarkt. Het antwoord op de oliecrisis: de Hercules E1. Het werd tussen 1973 en 1977 duizenden keren verkocht. Hercules ontdekte zo de elektrische aandrijving als de meest geschikte vorm van aandrijving voor stedelijke mobiliteit. In 1974 hadden de Hercules-fabrieken ongeveer 1.500 werknemers in dienst en produceerden ze ongeveer 230.000 fietsen en 100.000 gemotoriseerde eenheden.

1957

STA OP UIT DE VERgetelHEID

De Tweede Wereldoorlog maakt een einde aan het succes en de joodse bedrijfsleider Marschütz moet vluchten naar Amerikaanse ballingschap. Aan het einde van de oorlog werd 75% van de Hercules-fabrieken verwoest, gebombardeerd, uitgebrand en geplunderd. De wederopbouw begon met 30 medewerkers. In de gouden jaren 50 was er een echte hausse voor tweewielers in Duitsland. Model na model kwam op de markt. Naast een compleet assortiment fietsen was er ook de Hercules K100, een lichte motorfiets met een 110 cc Sachs-motor, die een grote bijdrage leverde aan de verdere ontwikkeling van de Hercules-fabrieken.

1938

SUCCES DOOR MOEILIJKHEDEN

In de loop der jaren volgden een groot aantal innovaties, die de toenmalige tweewielerboom nog meer vleugels gaven. In 1938 had Fichtel & Sachs een nieuwe hit in motoren: de Saxonette. Het was een tweetaktmotor van slechts 60 cm³, die samen met de torpedo-vrijloopnaaf in het achterwiel van een normale fiets was geïntegreerd. Het vermogen van de Saxonette was 1,2 pk, wat voldoende was voor een snelheid van 30 km / u. Ook de onvermijdelijke koppeling werd in deze “motor” ingebouwd en het ontstekings- en verlichtingssysteem zorgde ook voor voldoende stroom voor de fietsverlichting.

1904

HET BEGIN VAN EEN NIEUWE BEWEGING

Ja, en toen kwam de motorfiets. Marschütz kon natuurlijk niet om dit nieuwe idee heen en sleutelde aan zo'n zeer modern voertuig. In 1904 was voor Hercules de tijd gekomen om zijn eerste prototype te presenteren. Deze Hercules motorfiets was voorzien van een Belgische FN motor, had een vermogen van 4,5 pk, magneetontsteking, spray carburateur en V-snaar aandrijving. Vanaf 1905 werden in Neurenberg motorfietsen in serie gebouwd.

1898

VAN ISOLERENDE LEIDINGEN TOT VRACHTWAGENS

De ervaring die is opgedaan met de constructie van fietsen wordt geëvalueerd op een afdeling isolatiemateriaal, die voornamelijk isolatiebuizen en aansluitdozen voor elektrische leidingen produceert en nieuwe wegen inslaat. Het resultaat was de eerste vierwielige auto, een vierzits elektrische chassis met buisbanden en spaakwielen, die 40 kilometer per uur haalde en waarvan de accu's voldoende waren voor 40 kilometer.

1896

IETS VOOR HELE FIJNE MENSEN

Het bedrijf heeft 250 medewerkers, 120 productiemachines en produceert 6500 wielen. Fietsen in de tijd dat de “Niederrad” in opkomst is, dat is één ding! Niet iedereen kan deze luxe betalen. Rond 1900 kost een goede fiets ongeveer 170 mark. Een arbeider verdient 16 tot 20 mark - per week! Hij zou tien volle weken moeten werken om een ​​fiets te kopen - 420 uur werk.

1886

IN MIJN HOOFD: EEN FIETS

Bedrijfsvader Carl Marschütz had een visie: de tweewieler voor iedereen. Om dit doel te bereiken richtte hij op 5 april 1886 op 22-jarige leeftijd de Velocipede-fabriek Marschütz & Co in Neurenberg op. De eerste fietsenfabriek in Neurenberg, de op een na oudste in Duitsland. De Marschütz-wielen, die al werden geprezen om hun kwaliteit, worden door de bevolking Hercules genoemd - omdat ze sterk, veerkrachtig en betrouwbaar zijn, net als de held van de Griekse mythologie. In het begin bouwde hij fietsen met 10 arbeiders, waarvan er 100 in het eerste jaar werden afgeleverd. Een jaar later waren er 186 fietsen en in 1888 steeg de productie tot 400 fietsen.

Product toegevoegd aan verlanglijst
Product toegevoegd aan vergelijking